1- Tavsiye isteyin.
Tavsiyeler, yeni müşteriler edinmenin en iyi yollarından biridir; ancak arkanıza yaslanıp mevcut müşterilerinizin arkadaşlarını ve aile üyelerini size tavsiye etmelerini beklerseniz, uzun süre bekleyebilirsiniz. Memnun müşterilerinizden aktif olarak tavsiye almak için bir sistem uygulayarak sorumluluğu üstlenin. Satış sürecine yönlendirme oluşturma etkinliği oluşturun. Örneğin, bir müşteri e-ticaret sitenizden siparişini aldıktan sonra tavsiye isteyen bir takip e-postası gönderin. Satıştan sonra soruları yanıtlamak için müşterileri takip ederken B2B satış görevlilerinizin tavsiye istemesini sağlayın.
2. Ağ oluşturun
Sektörünüz ve müşterilerinizle ilgili ağ organizasyonlarına ve etkinliklere katılarak eski moda ağızdan ağıza iletişim kurun. Ağ oluşturmaya “Başkalarına nasıl yardım edebilirim?” tavrıyla yaklaştığınızdan emin olun. “Benim için ne var?” yerine Nasıl hizmet edeceğinizi düşünerek, yeni müşterilere yol açan ilişkiler kuracaksınız.
3. Yalnızca yeni müşteriler için indirimler ve teşvikler sunun.
100$ karşılığında karate stüdyonuzda iki haftalık bir kurs gibi tanıtım teklifleri, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi denemek için düşük riskli bir yol sağlayarak meraklı müşterileri kapınıza çekebilir. Hangi müşterilerin özel teklifi kullandığını takip edin, ardından onları sizden satın almaya devam etmeye teşvik eden ve ikna eden pazarlama mesajıyla hedefleyin.
4. Eski müşterilerle yeniden iletişime geçin.
Bir süredir sizinle iş yapmayan eski müşteriler de dahil olmak üzere eski olan her şey yeniden yeni olabilir. Müşteri bağlantılarınızı düzenli olarak gözden geçirin ve herhangi bir etkileşim veya satın alma olmadan altı ay veya bir yıl sonra, e-posta, doğrudan posta veya telefon yoluyla özel bir teklifle hareketsiz müşterilere ulaşın. Onları hatırladığına ve onları geri kazanmak istediğine sevinecekler.
5. Web sitenizi geliştirin.
Bu günlerde tüketiciler ve B2B alıcıları, öncelikle çevrimiçi arama yaparak yeni işletmeler buluyor. Bu, web sitenizin yeni müşteriler çekmek için biraz ağır kaldırması gerektiği anlamına gelir. Tasarımın, içeriğin, grafiklerin ve SEO’nun güncel olduğundan emin olmak için web sitenizi bir kez daha gözden geçirin. Bu sizin için güçlü bir takım değilse, yardımcı olması için bir web sitesi tasarım şirketinin ve/veya SEO uzmanının hizmetlerinden yararlanmaya değer.
6. Tamamlayıcı işletmelerle ortak olun.
Benzer bir müşteri tabanına sahip olan, ancak doğrudan rekabet etmeyen işletmelerle ekip kurun ve birbirinize yeni işler kazandırmak için birbirinizin müşterilerini nasıl hedefleyebileceğinizi planlayın. Örneğin, bir hamile giyim web sitesi ve bir bebek ürünleri web sitesi eşleşerek birbirlerinin müşterilerine indirimler ve fırsatlar sunabilir.
7. Uzmanlığınızı tanıtın.
Sektörünüzdeki uzmanlığınızı tanıtarak ilgi ve yeni müşteriler yaratın. Sektörel panel tartışmalarına veya çevrimiçi web seminerlerine katılmak, sektör etkinliklerinde veya hedef müşterilerinizin ait olduğu gruplarda konuşmak veya eğitim oturumları veya atölye çalışmaları düzenlemek, konu uzmanlığınızla potansiyel yeni müşterileri etkileyecektir.
8. Çevrimiçi incelemeleri kendi yararınıza kullanın.
İşletmeniz müşterilerden çevrimiçi yorumlar alıyor mu? İncelemelerinizi geliştirin ve bunlardan en iyi şekilde yararlanın. Web sitenizdeki incelemelere bağlantı verin ve bulunduğunuz yere müşterileri sizi Yelp’te (veya incelemeler nerede olursa olsun) kontrol etmeye teşvik eden tabelalar gönderin. Sosyal kanıt güçlüdür ve yeni müşterilerin, başkalarının onu övdüğünü görürlerse işletmenizi denemeleri daha olasıdır.
9. Topluluk etkinliklerine katılın.
Diğer her şey eşit olduğunda, çoğu insan kendi topluluklarında bağımsız işletmeleri desteklemeyi sever. Yardım etkinliklerine ve organizasyonlarına katılarak topluluğunuzda profilinizi yükseltin. Yerel bir eğlence koşusuna sponsor olun, tatil için “çocuklar için oyuncaklar” bağışı düzenleyin ya da şehrinizdeki bir Küçükler Ligi takımına ekipman sağlayın. Adınızı ortaya çıkarır, bu da yeni müşteriler kazanmanıza yardımcı olur.
10. Bir arkadaş getirin.
“Müdavimlerinizin” işletmenize yeni müşteriler kazandırmasını sağlamak için 1’e 2, “bir tane satın alın, bir tane ücretsiz alın” veya “bir arkadaşınızı getirin” teklifleri sunun. Örneğin, bir restoran daha fazla müşteri çekmek için özel bir “bir giriş al, bir saniye bedava al” sunabilir. Hatta netleşebilirsiniz: “Bir arkadaşınızı yeni happy hour spesiyallerimizi denemesi için davet edin!” müşterilerinize işletmenizi daha geniş bir müşteri tabanına tanıtmak istediğinizi bildirmek için.