El ilanları Tasarımı

GRAFİK TASARIM HİZMETLERİGRAFİK TASARIM HİZMETLERİGENİŞ BİR
GRAFİK TASARIM
HİZMET YELPAZESİ
SUNUYORUZ
grafik slidergrafik_slider-2Mesaj Gönder

El ilanı tasarımı

Küçük İşletmeler İçin El İlanlarının Önemi

Küçük İşletmeler İçin El İlanlarının Önemi

El ilanları, Ya okunan, yok sayılan, paylaşılan, atılan, beğenilen ya da beğenilmeyen basit bir kitle iletişim biçimidir. Tüm dikkatimizi adadığımız küçük bir format.

İster bakkal, ister küçük bir restoran gibi küçük bir işletme kuruyor olun, el ilanları basmak, yapacağınız ilk yatırımlardan biri olabilir. Bazıları, birçok pazarlamanın çevrimiçi olarak yapıldığı günümüz dünyasında, iş ilanlarına gerçekten yatırım yapmamız gerektiğini iddia edebilir. Araştırmalar, el ilanlarının küçük işletmelerin erişimlerini genişletmelerine ve yeni müşteriler kazanmalarına yardımcı olabileceğini gösteriyor.

Bu yazıda, el ilanı pazarlamasının bazı faydalarını listeleyeceğiz.

buyazida_el_ilanlari
  •     El ilanları, güçlü bir ilk izlenim bırakmanıza, yeni potansiyel müşterilerle bağlantı kurmanıza yardımcı olur.Buzları kırmanıza ve potansiyel müşterilerin markanız ve hizmetleriniz hakkında bilgi sahibi olmasına katkı sağlar.
  •       El ilanları ayrıca potansiyel bir ağ oluşturma aracı olarak da hareket edebilir. İletişim bilgilerinizi iletmek için somut bir araçtır ve alıcısıyla iletişimde kalma şansını da arttırırlar.
  •       El ilanları teknolojiye bağımlı olmadığı için her yerden erişilebilir. İnternetin olmadığı bir etkinlikte olsanız bile, broşürlerinizi dağıtarak önemli bilgileri iletebilirsiniz.
  •       El ilanları harika bir getiri sağlar ve gösterim başına maliyet açısından çok ucuz bir pazarlama aracıdır. Araştırmalar, bayılan her 1000 broşür için satışlarda %1,25’lik bir artış bekleyebileceğinizi ortaya koyduğundan, satışları artırabilirler.

El ilanı yazma hizmetlerimiz neden ısrarla kalpler kazanıyor?

El ilanları Kitlenizi heyecanlandıran alakalı içerik hazırlayın .
El ilanları Bu aynı zamanda mesajınızı iletmenin etkili bir yoludur .
El ilanları Çekici ancak okunabilir yazı tipleri kullanın.
El ilanları Bilgilendirici ve yaratıcı içerikler kullanın.
El ilanları Kusursuz ve intihal içermeyen bir el ilanı hazırlayın.
El ilanları Veya sizin için biz hazırlayalım. Öylek siz tam olmuş diyene kadar güncelleyelim.
El ilanları Hızlı teslimat ile bir an önce dağıtılmasını ve sizi sonuca ulaştırmasını sağlayalim.

Yaklaşan bir etkinlik hakkında bilgi mi paylaşmak istiyorsunuz, yoksa işletmenizin ürününün reklamını yapmak mı istiyorsunuz?

Mesajınızı izleyicinin görmezden gelemeyeceği şekilde iletmek için dikkat çekici bir broşür oluşturun. El ilanı, halka açık yerlerde bir ürünü, hizmeti veya bir etkinliği tanıtmak için kullanılır. Ürünlerinizi satmak istiyorsanız, değerli bir el ilanı almak için hizmetlerimizden yararlanın.

Harika el ilanları nasıl tasarlanır?

harika_el-ilanlari

İyi tasarlanmış bir broşür gelecekteki müşterilere yol açan bir katalizördür. Kötü tasarlanmış bir broşür işinize kötü bir şekilde yansıyabilir.

Bir broşür tasarlarken göz önünde bulundurulması gereken bazı önemli faktörler.

  •       Doğru yazı tipini seçin. Okunabilirliğe öncelik verin ve kullandığınız yazı tipinin markanızı temsil ettiğinden emin olun. Optimum okunabilirliği sağlamak için, şirket adı için 12 punto veya daha büyük punto kullanmanızı ve 8 puntodan küçük tüm font boyutlarını kullanmanızı öneririz.
  •       Boyutu ve şekli dikkatlice seçin. Dikdörtgen şekilli el ilanları çoğunlukla şirketler tarafından kullanılır ve güvenli verir. Ancak, yaratıcı olabilir ve broşürünüz için farklı bir şekil seçebilirsiniz.

● Bilgilerin net bir düzen izlediğinden emin olur. Her bilgi parçası açıkça ayırt edilebilir ve işlenmesi kolay olmalıdır.

El ilanları nedir?

El ilanları, bir işletme tarafından ürünlerini veya hizmetlerini tanıtmak için sunulan tek sayfalık reklamlardır. Bir broşür, izleyicinin dikkatini çekmede son derece faydalıdır. Bir işletmenin güçlü noktasını açıklamaya, ticareti teşvik etmeye ve tüm ürün ve hizmet ayrıntılarını ifade etmeye yardımcı olur.

El ilanı, bir işletmeyi tanıtmak için çok zarif görünümlü bir bilgi kartıdır. El ilanı, bir işletmenin bilgilerini ve işletmenin sağladığı hizmetleri içerir. İşinizi göstermenin ve işinizi/işinizi başkalarının önünde öne çıkarmanın çok popüler bir yolu. El ilanları üretmek ucuzdur.

El ilanları birçok boyutta gelir. Bunlar

Bir El İlanı genellikle bir olaya, hizmete, ürüne veya fikre dikkat çekmek için kullanılan tek, katlanmamış basılı bir sayfadır. El ilanları herhangi bir mürekkep renginde basılabilir, ancak el ilanının amacı fark edilmek ve okunmak olduğundan tam renkli baskı en popüler olanıdır.

Bröşür

Her küçük işletme, potansiyel müşterilere ürün ve hizmetleri hakkında bilgi vermelidir.

Bu genellikle sosyal medya platformları, web siteleri ve e-posta pazarlaması aracılığıyla yapılır. Ancak en eski pazarlama yöntemlerinden biri olan mütevazi el ilanı her zamanki gibi güçlüdür ve göz ardı edilmemelidir. Aşağıda , her küçük işletme için el ilanı baskısının önemini keşfediyoruz .

El İlanının Amacı

Şu anda hepimiz sosyal medya platformlarının izleyicilere bir mesaj iletmek için çok kolaylaştırıcı olduğuna inanıyoruz. Ancak neredeyse on yıl önce tüm işletmeler el ilanları basmayı tercih ediyordu ve bunun arkasında özel bir amaç vardı. El ilanları farkındalık yaratmayı ve iş uzmanlığını ve ürün ayrıntılarını halka sunmayı amaçlıyordu. Daha önce işletmeler, el ilanlarını herkese kapılarına kadar veya elden ele dağıtmaları için işe alırlardı, çünkü el ilanlarının dağıtımı, mesajı iletmek veya insanların zihinlerini etkilemek için güçlü bir araç olarak kabul edilirdi.

El ilanlarının iş büyümesi için önemli olmasının 5 nedeni.

El ilanları Bir broşür işletmenizi fiziksel olarak tanıtacaktır. Dijital tanıtım, işletmeler için çok güvenilmezdir. Çünkü dijital reklamların çoğu müşteri tarafından göz ardı edilir ve bir süre de Adblocker’lar tarafından engellenir.
El ilanları Dijital reklamlar güvenilir değildir.çünkü çoğu kişi dijital reklamları spam olarak görüyor. El ilanı, müşterileri çekmenin klasik bir yoludur.
El ilanları Bir broşürün hedeflenen kitleye odaklanması daha olasıdır. İşletme sahibi, hedef kitleyi seçebilir ve el ilanlarını yalnızca bu hedef kitlelere dağıtabilir.
El ilanları Bir El İlanı, işletme hakkında daha fazla bilgi içerebilir. Sahipler el ilanlarını değiştirebilir ve daha üretken hale getirebilir.
El ilanları El ilanı her türlü iş için kullanılabilir. Bir restorandan bir şirket ofisine. Ve bu, işletmenizin tanıtımının çok başarılı bir yoludur.

El İlanlarının Pazarlamada (hala) Önemli Olmasının 5 Nedeni

El ilanları, reklam için önemli bir araçtır ve bu yüksek teknoloji çağında hala kullanılmaktadır. Her türlü işletmeye uygun oldukları ve reklam hedeflerine etkili bir şekilde ulaşmalarına yardımcı oldukları için asla eski moda olamazlar.

Hala etkili olmalarının en önemli beş nedeni, maliyet etkinliği, az çabayla yüksek etki, somut doğası, çekici görünümü ve kişisel dokunuşudur.

El ilanları

E ilanları, tek taraflı veya çift taraflı,genellikle reklam veya bilgi amaçlı bir kağıt parçasıdır.En yaygın olanı A6 formatıdır. Broşür, şirketiniz ve sunduğunuz ürün veya hizmetler hakkında temel bilgileri sunmalıdır. Bir karşı etkiye yol açacağı için bilgi ve renklerle aşırı kalabalık olmamalıdır. Basit ama çarpıcı bir tasarıma sahip etkili bir broşür, potansiyel müşterilerinizİ etkiler.

El-ilanlari-tasarimi

El ilanları El ilanları ve kapı askıları dağıtmak, bugün piyasada bulabileceğiniz en ucuz ama en etkili pazarlama teknikleri olarak kabul edilir.

El ilanları El ilanı ve broşür dağıtımı ile geniş bir müşteri kitlesine ulaşabilirsiniz. Alt yapıyı yapmaya hazırsanız, yürüyüşe çıkabilir ve hedeflediğiniz mahallede en fazla 30 dakika bile sürmeyecek broşürler dağıtabilirsiniz.

El ilanları Ayrıca, el ilanı reklam işini sizin için yapması için pazarda uzman bir el ilanı reklam ajansı atayabilirsiniz. Sonuçları gördüğünüzde şaşıracaksınız.

Ancak el ilanları çok çekici ve dikkat çekicidir. 

Kendinizi bir kafeteryada beklerken hayal edin ve hemen önünüzde bir broşür gördüğünüzü fark etmeden edemiyorsunuz. Bu nedenle, el ilanları çekici bir tasarıma sahip doğru zamanda, doğru yere yerleştirildiğinde çok etkili olabilir.

Evet, yüksek teknoloji çağında yaşıyorum ve hala el ilanlarının etkili olduğunu söylüyorum. El ilanlarının yıllardır önemli bir reklam aracı olmasının bir nedeni var. Bir ürün, etkinlik veya hizmet olup olmadığının reklamını yapmak istediğiniz şey ne olursa olsun, el ilanları işe yarar!

Broşürleri aşağıdaki yöntemleri izleyerek dağıtabilirsiniz:
  • Kapıdan kapıya posta bırakma
  • Gazete eki
  • Sokak dağıtımı
  • Mağaza içi dağıtım

Diğer tüm reklam türleri gibi, el ilanları da satış ve pazarlamanıza yardımcı olmalıdır. El ilanları, yaratıcı bir şekilde tasarlamanızı bekleyen boş bir sayfa gibidir. Bu yüzden yaratıcı ve çekici ya da çirkin ve dikkat dağıtıcı hale getirmek sizin elinizde.

Çözüm

Bunlar, bir el ilanı kullanmanın öneminden sadece birkaçı. Bunun yanında birçok avantajı ve kullanımı da bulunmaktadır. Her ne kadar büyük bir dezavantajı olsa da, bir kitle iletişim aracı olarak aynı anda milyonlarca insanla iletişim kuramaz, ancak iletişim kurduğunuz 100 kişiye çok etkilidir. Seyirci sayısı az olabilir ama potansiyel müşteri yüzdesi çok yüksek. El ilanları, uygun maliyetli oldukları için yeni başlayanlar ve küçük işletmeler için çok faydalıdır.

Sizin için ne yapabiliriz

Etkili bir el ilanı yapmak için tasarımın çok benzersiz ve çekici olması gerekir. Kendi başınıza etkileyici bir tasarım yaratmanız mümkün değil, yaratıcı ve çekici bir tasarım elde etmek için profesyonel bir freelance Grafik Tasarımcı tutmanız gerekiyor. Bursa’da ucuz el ilanı tasarımı veya Bursa’da uygun maliyetli el ilanı tasarımı hizmetleri arıyorsanız , profesyonel bir hizmet için firmamıza başvurabilirsiniz.

El ilanları tasarımı

El ilanı tasarımı

Bröşür tasarımının en önemli yönü metin, grafik ve renk arasındaki dengedir. Broşürde görüntülenmesini istediğiniz birden fazla ürün veya hizmetiniz olduğunda bilgi sıkışıklığını önlemek için iki çözüm vardır.

İlk seçenek, stilistik olarak ilgili birkaç broşür oluşturmaktır. Başka bir seçenek de bir prospektüs oluşturmaktır.

İzahname el ilanına benzer. Katlandığında bir el ilanına benzemesi için uzun tarafında iki kez katlanmıştır. A4 boyutunda bir kağıt yaprağından oluşur.

El ilanlarıı, boyutlarının küçük olması ve insanlarla paylaşılmasının kolay olması nedeniyle avantajlıdır. Ayrıca bilgiye hızlı bir şekilde ulaşılmasını ve çok sayıda kişiye dağıtılmasını sağlar. Her boyutta ve formatta tasarlanıp basılabilirler.  Ve özel teklifler, etkinlik organizasyonu veya diğer hizmetleri sunmak için akıllıca bir seçimdir. Profesyonellerden oluşan ekibimiz ile küçük formatların gücüne inandığımız için el ilanlarını gereken özenle tasarlarız.

yeni-el-ilanı
  1. El ilanları gerçek ve canlıdır . El ilanındaki numarayı aradığınızda, telefona gerçek bir kişi cevap verecektir. Hizmetleri veya ürünleri online olarak sıra beklemek yerine aynı gün içerisinde kiralayabilirsiniz.
  2. El ilanlarının dağıtılması kolaydır. Broşürlerin dağıtılması kolay ve eğlencelidir. El ilanlarınızı hedefinizdeki iş alanına götürün ve ilgilenen alıcılara el ilanları dağıtmaya başlayın.
  3. Uzun oyunu oynayabilirler. Müşterilerinizle bir ilişki kurun, böylece gelecekte müşteri ürünlerinize veya hizmetlerinize ihtiyaç duyarsa, broşürlerinizin yardımıyla size geri dönsünler. En azından sizi çevredeki arkadaşlarına, ailelerine veya tanıdıklarına yönlendireceklerdir.
  4. El ilanları harika bir yatırım getirisi sunar . El ilanları dağıtmak, el ilanları reklam kampanyasına harcadığınız miktarı kolayca aşarak olağanüstü yatırım getirisi ile daha fazla para kazanmanıza yardımcı olabilir.
  5. El ilanları uygun maliyetlidir. El ilanı dağıtımının sonuçlarını son dijital trendlerle karşılaştırdığınızda, çok ucuzlar. Özellikle son derece kısıtlı bir pazarlama bütçesine sahip bir başlangıç ​​işletmesiyseniz, işinizi el ilanları kullanarak pazarlamaya devam edebilirsiniz.

Sadece işi mümkün olan tüm doğru yollarla pazarlamakla mümkün olan sürdürülebilir bir iş modeli oluşturmalısınız. El ilanları doğru yönde atılmış basit bir adımdır.

Bir broşür, işletmenizin sattığı farklı özellikleri, hizmetleri ve ürünleri özetleme eğilimindedir. Broşürleri görseller, grafikler ve her iki tarafa da basılmış kopyalarla tamamlanmış üç katlı bir kağıt sayfası olarak dağıtın.

Öte yandan bir el ilanı genellikle bir düz levhadan oluşur. El ilanlarını oldukça özgürce dağıtabilirsiniz, oysa broşürler daha özel olma eğilimindedir.

Halihazırda ilgilenen müşterilere vermek için elinizde medya olmasını istiyorsanız bir broşür hazırlamayı düşünün. Potansiyel müşterilerin dikkatini çekmek ve onları etkinliklere veya sergilere yönlendirmek için el ilanlarını kullanın.

El ilanları çok ucuz olduklarından dolayı yeni müşteriler getirmek için harikadır. Broşür ise daha özeldir ve okuyucuya daha fazla bilgi sağlamak için tasarlanmıştır.

Yeni müşteriler veya yeni bir satış promosyonu duyurmak için broşürleri kullanın. Bazı işletmeler, hedef pazarlarına çeşitlilik katmak veya farklı demografik özelliklere hitap etmek  bröşür kullanırlar. Pazarlama broşürleri, herhangi bir niş veya sektördeki hemen hemen her işletme için kullanışlıdır. Bunları çevrimiçi veya şahsen paylaşabilir, pencerelerde yayınlayabilir,  e-posta yoluyla gönderebilirsiniz.

Tanıtımını yapacakları işin içeriği veya türü ne olursa olsun, bir işletmenin veya pazarlama broşürünün ihtiyaç duyduğu birkaç temel unsur vardır.

Başlık

Başlık, broşürünüzün ilk saldırı satırıdır. Müşterilerinizin el ilanınızdan en çok ne keşfetmesini istediğinizi düşünün. Başka bir şey okumazlarsa, neyi hatırlamalarını isterdiniz?

İçerik

El ilanı söz konusu olduğunda içerik çok önemlidir; uzun cümleler veya büyük metin blokları kullanmadığınızdan emin olun. El ilanınızın dikkat çekici ve ilgi çekici olmasını sağlamak için kavramlarınızı ve fikirlerinizi kısa, temel cümlelere indirgeyin. İnsanların kitap okuyormuş gibi hissetmelerini istemezsiniz.

Tasarım

Bir broşürün genel tasarımı önemlidir çünkü metni ve mesajı tamamlar ve potansiyel müşterilerin dikkatini gerçekten çeker. Kullanmak istediğiniz fotoğraf, grafik , simge, logo ve renk türlerini düşünün . İlgi uyandıracaklar mı yoksa müşterilerinizin takdir edemeyeceği kadar karışık mı olacaklar? Basit ve dikkat çekici arasında zarif bir denge arayın.

Satış noktası

Satış noktanız söz konusu olduğunda AIDA’yı düşünün: Dikkat – İlgi – Arzu – Eylem. Müşterilerinizin dikkatini ne çekecek ve onların ilgisini çekecek? Bu müşterinin istediğiniz şekilde etkileşime girmesine doğrudan yol açacak broşüre ne ekleyebilirsiniz? Bir harekete geçirici mesaj (veya CTA), okuyucunuza markanızı Facebook’ta beğenmelerini istemek gibi net bir yön verecektir.

Hedef

El ilanınızın veya broşürünüzün amacı nedir? El ilanları hazırlanıp dağıtıldıktan sonra ne olmasını istiyorsunuz? Örneğin, şirketinizin sponsor olduğu bir müzik etkinliğini tanıtmak için bir el ilanı oluşturmak isteyebilirsiniz. Alakalılık açısından festivalin adresi, zamanı ve şarkı listesiyle övünen el ilanları oluşturmak akıllıca olabilir.

Peki, ne tür bir broşür kullanmak istersiniz? İşletmeniz için dikkate alınması gereken farklı türler vardır:

  • Dijital el ilanları
  • Posterler
  • broşürler
  • el ilanları
  • broşürler
  • ekler
  • genelgeler
  • Postalar

Paranızın karşılığını en iyi şekilde almak için bu 7 ipucunu izleyin.

  1. Kalın Bir Başlık kullanın.
  2. Düzgün içerik kullanın.
  3. Bir Harekete Geçirici Mesaj kullanın.
  4. Sizi aramalarını İsteyin.
  5. Her İki Tarafı da Kullanın.
  6. iyi bir boyut seçin. Biz A5 öneriyoruz.
  7. Siparişinizi Göndermeden Önce Kanıtlayın.

El ilanları, sokaktaki insanlara hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında bilgi vermenin kolay ve etkili bir yoludur. Web sitenizi hiç görmemiş olabilirler veya sosyal medyada olmayabilirler. Çevrimiçi olsalar bile, haber akışlarında gezinmek yerine kendilerine verilen bir broşürü daha fazla fark edebilirler. Dikkat süremiz ne yazık ki kısalıyor, bu nedenle bir el ilanı bu potansiyel müşterinin dikkatini çekmenin hızlı bir yoludur.

Zaman ayırmanız ve broşürünüzü planlamanız gerekir. Profesyonelce tasarlanmış ve basılmış bir broşür, elle yazılmış bir broşürden çok daha iyi bir ilk izlenim bırakacaktır ve ilk izlenimler gerçekten önemlidir. Online baskı tasarım hizmeti kullanmak, adım adım kılavuzu ve online kontrolleri ile sadece süreci zahmetsiz hale getirmekle kalmayacak, aynı zamanda size çok zaman kazandıracaktır. 

Ana noktalarınızı aktarmanız ve bu bilgilerin hızlı ve okunması kolay olması çok önemlidir. Küçük yazı tipinin aksine kalın ve büyük yazı tipine sahip olduğunda bir el ilanı okuma olasılığımız daha yüksektir. Ana gerçekleri koruyun, basit tutun ve her zaman şirket logonuzu kullanın.

El ilanınızdaki rengin önemini küçümseyemezsiniz. Tasarımınız gerektirmedikçe her zaman siyah beyaz yazdırmaktan kaçının. Renk seçiminizi iki veya üç ile sınırlamaya çalışın ve bu, baskının okunmasını kolaylaştırır. Çok fazla renk kullanmak dağınık görünebilir ve bilgilerin işlenmesini zorlaştırabilir.

Burada küçük işletmeler için ideal olan çok çeşitli el ilanı basım hizmetleri sunuyoruz. Kendi el ilanı tasarımınızı oluşturun veya çevrimiçi tasarım şablonu aracımızı kullanın. Daha fazla bilgi edinmek için web sitemize göz atın ve bugün bizimle iletişime geçin.

 Bir e-posta listeniz varsa veya kapı kapı dolaşarak müşteri tabanınızı genişletmek istiyorsanız, kullanabileceğiniz en iyi şeylerden biri broşürlerdir. İşletmelerin yalnızca bir tasarım şablonu seçmesi ve şirket bilgilerini eklemesi gerektiğinden, çevrimiçi olarak tasarlamaları kolaydır. Estetik tasarım öğelerinizi yerleştirdikten sonra, bu broşürler pazarlama için harikadır. Broşür yazdırma , hedef kitlenizin dikkatini çekmenin hızlı ve basit bir yoludur.

Pazarlama için el ilanları seçeneğini seçerken, sadece profesyonel yardımla etkili bir broşürün nasıl oluşturulacağını planlamamız gerekir; bu, basılı medyada çevrimiçi veya çevrimdışı bir reklam rezervasyonu yapmaktan çok daha ucuz olabilir. Tek yapmamız gereken iki veya daha fazla kişilik bir ekiple fikirleri planlamak ve beyin fırtınası yapmak. Bir sonraki adım, tasarımın ve fikirlerin bir taslağını yapmaktır. Ardından, ondan profesyonel bir tasarım çıkarabilecek bir tasarımcıya götürün. Bir tasarımcı bütçeniz dahilinde değilse, broşür doğrudan tasarımı geliştirmek için mevcut şablonların kullanılabileceği yazıcıya götürülebilir.arlama stratejisi olacaktır.

El ilanları aracılığıyla müşterilerinize belirli lokasyonlara yerleştirerek veya doğrudan potansiyel müşterilerinize teslim ederek kolayca ulaşabilirsiniz. Bu sayede bir müşterimize vererek evlerine ya da işlerine götürdüğü kadar çok kişiye ulaşabiliyoruz.

Birçok çevrimiçi reklama rağmen, el ilanları hala reklamcılıkta yer almaktadır ve insanlar onlara ilgi duyabilir, bu nedenle profesyonel bir görünüme ve kaliteli bir kağıda sahip iyi tasarlanmış bir el ilanı oluşturmak önemlidir.

Broşürü doğrudan müşterilere verdiğinizde, onlarla kişisel bir ilişki kurulabilir. Potansiyel müşteriler el ilanına birden çok kez bakacak ve onlara konuşmanızı, ürününüzü veya hizmetinizi hatırlatacak ve çevrimiçi reklamcılığın sunmadığı etkili bir reklam biçimidir.

İnsanlar etraflarında olanı okumalıdır. Nerede oldukları önemli değil. Çevrimiçi reklamcılıkta reklamlara fazla önem vermeyiz, ancak ofiste veya başka bir yerdeyken; çevremizdekileri okuyoruz ve bu şekilde el ilanları mesajı potansiyel müşterilere iletiyor.

El ilanları, yerel müşterilere veya kişiden kişiye satış yapan çoğu şirket için her zaman etkili bir pazarlama stratejisi olacaktır.