Kurumsal Web Tasarımı Nedir?
Kurumsal web tasarımı, bir şirketin çevrimiçi varlığının bir ayağı olarak hizmet etmek için bir iş web sitesi tasarlama ve geliştirme sürecidir .
Bir tanıtım sitesi ile karıştırılmaması için kurumsal bir web sitesinin odak noktası, tek bir ürün veya alt markaya odaklanmak yerine tüm şirketi tanıtmaktır .
Promosyon web siteleri belirli ürünlere veya hizmetlere odaklanırken, kurumsal bir web sitesi ürünleri tanıtmaz, reklamını yapmaz veya pazarlamaz, bunun yerine iş performansını, kurumsal haberleri, personeli ve sosyal sorumluluğu vurgular.
Kurumsal web tasarımının temel amacı
Şirketin başarısını yansıtmak, itibarını güçlendirmek, güven oluşturmak ve hizmetler ve ürünler hakkında bilgi vermektir – ancak bunlara odaklanmak değildir.
İyi tasarlanmış bir web sitesinin amacı, gezinme için net bir yol sağlamak ve web sitesinin en önemli unsurlarını öne ve ortaya koymaktır.
Temiz bir tasarım
Temiz bir tasarım, müşterilerinize ve müşterilerinize getirdiğiniz değere odaklanır ve dikkatlerini dağıtmadan veya diğer gereksiz unsurlar tarafından bunalmış hissetmelerine neden olmadan mesajı keskinleştirir.
Mükemmel Bir Kullanıcı Deneyimi Nedir?
İlk izlenimlerden bahsedelim.
Harika bir ürün veya hizmete sahipsiniz fakat web siteniz yavaş veya kötü tasarlanmış bir arayüze sahipse pek bir şey ifade etmez.
Kullanıcı merkezli tasarım, kullanıcıyı ilk sıraya koyar, web tasarım sürecinde ihtiyaç ve hedeflerini en yüksek öncelik haline getirir. Kullanıcı deneyimi, web sitenizi, ürün veya hizmetinizi ve şirketinizin itibarını artıracak veya bozacaktır.
Bu, izleyici araştırması içgörülerinin devreye girdiği zamandır. Kitle araştırması (keşif) aşaması, hedef kitlenizle ilgili en önemli soruları yanıtlamanıza yardımcı olacaktır.
Tasarım sürecindeki sonraki adımlar hakkında bilinçli kararlar vermek için bu bilgileri kullanacaksınız.
Kitleniz hakkında ne kadar çok şey bilirseniz o kadar iyi.
Kurumsal web sitesi tasarımı, kullanıcıya özel olarak hazırlanmış deneyimler yaratarak web sitenizi rakiplerinden ayıracatır.
Mükemmel kullanıcı deneyiminin temel unsurlarından bazıları şunlardır:
- Fayda : Web siteniz kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılamalıdır.
- Kullanılabilirlik : Sitenizin kullanımı kolay olmalıdır
- Arzu edilebilirlik : Tasarım öğeleri duygu ve takdir uyandırmalıdır
- Keşfedilebilirlik : İçeriğiniz, site içinde ve dışında kolayca gezinilebilir ve bulunabilir olmalıdır
- Erişilebilirlik : Web sitenizin engelli kişiler tarafından erişilebilir olması gerekir
- Güvenilirlik : Kullanıcılar markanıza güvenmeli ve onlara söylediklerinize inanmalıdır.