Tüketicileri Sosyal Medyada Etkilemenin 5 Yolu Sosyal medya, şirketinize hem mevcut hem de potansiyel müşterilerle kişisel düzeyde bağlantı kurma ve etkileşim kurma fırsatı verir. Müşterilerin %74’ü satın alma kararlarını yönlendirmek için sosyal medyaya güvendiğinden, bu cadde iş için doğrudan bir itici güçtür. Ancak, işinizi büyütmenize yardımcı olacak bir sosyal medya varlığından daha fazlasına ihtiyacınız var.
Genel bir stratejiye sahip olarak ve hedeflerinize ulaşmak için belirli gönderi türlerini kullanarak sosyal medya, pazarlamanızın temel taşı olabilir . PwC , COVID-19 pandemisinin başlangıcından bu yana insanların %58’inin sosyal medya kullanımlarını artırdığını ve %86’sının mevcut kullanım düzeylerini korumayı beklediğini bulması ile sosyal medya her zamankinden daha önemli .
Her sosyal medya gönderisinin, genel marka stratejinize bağlanan bir amacı olmalıdır.
İşte işletmeler için sonuç alan gönderi türleri:
Müşteriler bir marka ile bir ilişkileri varmış gibi hissetmek isterler.
Birçok şirket, ürün tabanlı sosyal medya gönderileri oluşturur, ancak sahne arkası gönderileri, potansiyel müşterilerin markanıza bağlı hissetmelerine yardımcı olabilir. Bir ürünü nasıl oluşturduğunuzu paylaştığınızda veya yeni bir vitrin oluşturmanın hızlandırılmış bir sürümünü yayınladığınızda, müşteriler şirketinizi tanıdıklarını hissederler. Bu tür gönderiler, içeriğinizdeki boşlukları doldurmanıza ve kanallarınızda tutarlı bir şekilde gönderi paylaşmanıza da yardımcı olabilir.
Doğum günleri gibi ipuçlarını veya kutlamaları paylaşan, çalışanlar tarafından oluşturulan bilgilendirici videolar, müşterilerle yakınlık kurulmasına yardımcı olabilir. Müşterilerin %53’ü sosyal medyada şeffaf olan markalardan satın alma olasılığının yüksek olduğunu söylediğinden , bu paylaşım düzeyi artan gelire dönüşebilir .
Amacınız , web sitenizi ve çevrimiçi mağazanızı etkileşimlerin merkezinde tutmak olmalıdır!
Birçok şirket çok resmi sahne arkası gönderileri oluşturur, ancak konuşan bir çalışanın bilgilendirici bir videosu veya ürün yükleme sürecini gösteren komik bir TikTok videosu bile müşterilerin ilgisini çekmeye yardımcı olabilir. Çoğu zaman, bu türdeki en etkili gönderiler video kullanır, ancak özellikle harika altyazılar içeriyorsa resimler de işe yarayabilir. Mümkün olduğunda, insanları sosyal medya gönderilerinizden web sitenize yönlendirin.
Kamera arkası gönderileri, 24 saat boyunca görülebilen gönderiler olan Instagram Hikayeleri ve Facebook Hikayeleri’nde paylaşmak için harikadır. Bir Facebook anketinde, katılımcıların %62’si Facebook ve Instagram Hikayelerinde gördükten sonra bir marka veya ürünle daha fazla ilgilenmeye başladıklarını söyledi .
En iyi kanallar: Facebook, Twitter (video), TikTok, Snapchat
Örnek: Bir evcil hayvan tedarik şirketi, ofis evcil hayvanları hakkında tweet atabilir. Depoda bir çalışanla top oynayan bir köpeği ve lobideki akvaryumun resimlerini gösterebilirsiniz. Ekstra yaratıcılık için, tweetlerin balık veya köpek paylaşım ofisi güncellemelerinden gelmesini sağlayabilirsiniz. Daha fazlasını Oku
İlginç içerikler paylaşın!
Takipçilerinizle ilgi çekici ve alakalı olan diğer işletmelerden ve kişilerden içerik paylaşarak güven oluşturabilir ve değerinizi artırabilirsiniz. Başka birinin blog gönderisini veya infografiğini paylaştığınızda, içeriğinizi takipçileriyle paylaşma olasılıkları daha yüksektir ve bu da maruz kalmanızı artırır.
Paylaşılacak içeriği seçerken, oluşturucunun markanızla benzer değerleri paylaştığından emin olun. Yüksek kaliteli içeriğin küratörlüğünü (Küratörlük Nedir?) yapmak zaman aldığından, birçok marka gelecek hafta veya ay için paylaşacak içerik bulacak ve ardından bir zamanlama aracı kullanacak. Gönderilerinizi önceden planlayarak, sosyal medya takviminizi oluşturmak ve tutarlılığı sağlamak için her hafta zaman ayırabilirsiniz. Mümkün olduğunca alakalı olmak için, son olaylarla veya müşterilerinizin hayatlarında neler olup bittiğiyle ilgili gönderileri eklediğinizden emin olun.
İçeriği paylaşmanın bir yolu, web sitelerinde yayınlanan blogları, makaleleri, videoları ve bilgi grafiklerini bulmak ve ardından içeriğe bağlantı içeren yeni bir gönderi oluşturmaktır. Ayrıca, içeriklerini içeren başka bir kişiden veya işletmeden gelen sosyal medya gönderilerini de paylaşabilirsiniz. Gönderiye kendi yorumunuzu ekleyerek bir paylaşım olsa bile içeriğin takipçileriniz için değerini artırabilirsiniz.
En iyi kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn
Örnek: Bir çocuk giyim mağazası, en son oyuncakların geri çağrılmasıyla ilgili haber makalelerinin yanı sıra yağmurlu günlerde çocuklarınızla yapabileceğiniz eğlenceli şeyler hakkında makaleler paylaşabilir.
Ürünlerini sat
Tüketicilerin %37’si satın alma için en büyük ilham kaynağının sosyal ağlar olduğunu söylerken , tanıtım gönderileri stratejinizin bir parçası olmalıdır. Ancak, ürünlerinizi doğrudan tanıtan gönderiler, gönderilerinizin yalnızca küçük bir bölümünü oluşturmalıdır. Promosyon gönderileri oluşturduğunuzda, alıcıların ürünü şimdi satın alması için bir neden eklemeyi düşünün. Bunun bir nedeni, sınırlı süreli bir indirim olabilir veya müşterileri, arkadaşları arasında yeni bir varışa sahip olan ilk kişi olmaya teşvik edebilirsiniz. Kış fırtınası yaklaşırken stokta kalan 10 kızağınızı paylaşmak gibi zamanında olan ürünlerin tanıtımını da yapabilirsiniz. Gönderiye yüksek kaliteli bir resim ve fiyat bilgisi eklediğinizden emin olun.
Promosyon gönderileri, alışveriş yapılabilir gönderiler olarak oluşturulmalıdır, yani müşteriler doğrudan gönderiden satın alabilir, bu da birisinin ürününüzü satın almasını mümkün olduğunca kolaylaştırır. Her ay 130 milyon Instagram hesabı, bir ürün hakkında daha fazla bilgi edinmek için bir alışveriş gönderisine dokunuyor .
Mobil alışverişin popülaritesi arttığından ve COVID-19 salgını başladığından bu yana insanların %45’i bir mobil cihazdan satın alma sayısını artırdığından, gönderilerinizin mobil cihazlar için optimize edildiğinden ve ürünlerin satın alınmasının kolay olduğundan emin olun, özellikle de’ shoppable gönderileri kullanmamak.
En iyi kanallar: Instagram, Pinterest, Facebook
Örnek: Bir hırdavatçı, yaklaşan kar fırtınası için babasının yeni aldığı kızağı tutan genç bir çocuğun resmini yayınlayabilir; bu, ilk kez kar görecektir. Gönderi, fiyatı içermeli ve ayrıca müşterileri mağazaya şimdi gelmeye teşvik etmelidir – çünkü stokta sadece 10 tane var. Mağaza gerçek bir mağaza olmasına rağmen, müşterilerin evden ödeme yapmasına ve mağazadan teslim almasına olanak sağlamak için bağlantısını kullanarak alışveriş yapılabilir bir gönderi oluşturur.