Tüketicileri Sosyal Medyada Etkilemenin Yolu

slide3
Düşün, Keşfet, Tanış
Fırsatı Yakala!
Potansiyelle tanışmanın sevincini yaşayın!

BU BİR FIRSAT
Geç Kalmadan  Sosyal Medyada
Ön Sıralarda Yerini Al
Yeni İnsanlar Yeni Müşteriler Demektir

Haydi Sende kazananların arasına katıl!
sosyal medy slider4-1
UZMANINI SEÇ!
Sosyal Medyada Görünür Olmak İstermisiniz?
Her işin bir iyi bileni vardır.
Bizimde Uzmanı Olduğumuz
İşimiz Bu
Kendine İyi bir sosyal medya danışmanı bul!Bizi Kendine Danışman Seç!
Mutlu Müşterilerimize Katıl!
“Yapacağımız bir Web Sitesi ile desteklenmiş
Sosyal Medya Hesabınız ile
Siz Uyurken Bile Size Para Kazanabilirsiniz”
Geç Kalmadan  Sosyal Medyada
Ön Sıralarda Yerini Al
Yeni İnsanlar Yeni Müşteriler Demektir
Sosyal MedyaSOSYAL-MEDYA-PAZARLAMA-HIZMETLERI-495x400-3Fırsat Burada!Sende şimdi aramıza katıl
sosyal medya slider4-1
Haydi Başlayalım...
Potansiyelle tanışmanın sevincini yaşayın!
Ürünlerimiz ve hizmetlerimizle bağlantı kurmanın yeni yollarını bulmak için bizimle geçin!!
Hayallerinizi, fikirlerinizi ve hedeflerinizi gerçekleştiren bir paket seçin !!
Ürünümüz başarıya giden kolay bir yoldur Bizimle rekabette öne geçin  !!
WhatsApp_icon

Sosyal Medyada Tüketicilere Ulaşmanın Yollarını Bulmalısınız!

Tüketicileri Sosyal Medyada Etkilemenin 5 Yolu Sosyal medya, şirketinize hem mevcut hem de potansiyel müşterilerle kişisel düzeyde bağlantı kurma ve etkileşim kurma fırsatı verir. Müşterilerin %74’ü  satın alma kararlarını yönlendirmek için sosyal medyaya güvendiğinden, bu cadde iş için doğrudan bir itici  güçtür. Ancak, işinizi büyütmenize yardımcı olacak bir sosyal medya varlığından daha fazlasına ihtiyacınız var.

Genel bir stratejiye sahip olarak ve hedeflerinize ulaşmak için belirli gönderi türlerini kullanarak  sosyal medya, pazarlamanızın temel taşı olabilir . PwC , COVID-19 pandemisinin başlangıcından bu yana insanların %58’inin sosyal medya kullanımlarını artırdığını ve %86’sının mevcut kullanım düzeylerini korumayı beklediğini  bulması ile sosyal medya her zamankinden daha önemli  .

Her sosyal medya gönderisinin, genel marka stratejinize bağlanan bir amacı olmalıdır.

İşte işletmeler için sonuç alan gönderi türleri:

sosyal medyayı anlatan en iyi resim

Müşteriler bir marka ile bir ilişkileri varmış gibi hissetmek isterler.

Birçok şirket, ürün tabanlı sosyal medya gönderileri oluşturur, ancak sahne arkası gönderileri, potansiyel müşterilerin markanıza bağlı hissetmelerine yardımcı olabilir. Bir ürünü nasıl oluşturduğunuzu paylaştığınızda veya yeni bir vitrin oluşturmanın hızlandırılmış bir sürümünü yayınladığınızda, müşteriler şirketinizi tanıdıklarını hissederler. Bu tür gönderiler, içeriğinizdeki boşlukları doldurmanıza ve kanallarınızda tutarlı bir şekilde gönderi paylaşmanıza da yardımcı olabilir.

Doğum günleri gibi ipuçlarını veya kutlamaları paylaşan, çalışanlar tarafından oluşturulan bilgilendirici videolar, müşterilerle yakınlık kurulmasına yardımcı olabilir. Müşterilerin %53’ü sosyal medyada şeffaf olan markalardan satın alma olasılığının yüksek olduğunu söylediğinden , bu paylaşım düzeyi artan gelire dönüşebilir  .

Amacınız  , web sitenizi ve çevrimiçi mağazanızı etkileşimlerin merkezinde tutmak olmalıdır!

Birçok şirket çok resmi sahne arkası gönderileri oluşturur, ancak konuşan bir çalışanın bilgilendirici bir videosu veya ürün yükleme sürecini gösteren komik bir TikTok videosu bile müşterilerin ilgisini çekmeye yardımcı olabilir. Çoğu zaman, bu türdeki en etkili gönderiler video kullanır, ancak özellikle harika altyazılar içeriyorsa resimler de işe yarayabilir. Mümkün olduğunda, insanları sosyal medya gönderilerinizden web sitenize yönlendirin.

Kamera arkası gönderileri, 24 saat boyunca görülebilen gönderiler olan Instagram Hikayeleri ve Facebook Hikayeleri’nde paylaşmak için harikadır. Bir Facebook anketinde, katılımcıların %62’si  Facebook ve Instagram Hikayelerinde gördükten sonra bir marka veya ürünle daha fazla ilgilenmeye başladıklarını söyledi . 

En iyi kanallar: Facebook, Twitter (video), TikTok, Snapchat

Örnek: Bir evcil hayvan tedarik şirketi, ofis evcil hayvanları hakkında tweet atabilir. Depoda bir çalışanla top oynayan bir köpeği ve lobideki akvaryumun resimlerini gösterebilirsiniz. Ekstra yaratıcılık için, tweetlerin balık veya köpek paylaşım ofisi güncellemelerinden gelmesini sağlayabilirsiniz. Daha fazlasını Oku

İlginç içerikler paylaşın!

Takipçilerinizle ilgi çekici ve alakalı olan diğer işletmelerden ve kişilerden içerik paylaşarak güven oluşturabilir ve değerinizi artırabilirsiniz. Başka birinin blog gönderisini veya infografiğini paylaştığınızda, içeriğinizi takipçileriyle paylaşma olasılıkları daha yüksektir ve bu da maruz kalmanızı artırır.

Paylaşılacak içeriği seçerken, oluşturucunun markanızla benzer değerleri paylaştığından emin olun. Yüksek kaliteli içeriğin küratörlüğünü (Küratörlük Nedir?) yapmak zaman aldığından, birçok marka gelecek hafta veya ay için paylaşacak içerik bulacak ve ardından bir zamanlama aracı kullanacak. Gönderilerinizi önceden planlayarak, sosyal medya takviminizi oluşturmak ve tutarlılığı sağlamak için her hafta zaman ayırabilirsiniz. Mümkün olduğunca alakalı olmak için, son olaylarla veya müşterilerinizin hayatlarında neler olup bittiğiyle ilgili gönderileri eklediğinizden emin olun.

İçeriği paylaşmanın bir yolu, web sitelerinde yayınlanan blogları, makaleleri, videoları ve bilgi grafiklerini bulmak ve ardından içeriğe bağlantı içeren yeni bir gönderi oluşturmaktır. Ayrıca, içeriklerini içeren başka bir kişiden veya işletmeden gelen sosyal medya gönderilerini de paylaşabilirsiniz. Gönderiye kendi yorumunuzu ekleyerek bir paylaşım olsa bile içeriğin takipçileriniz için değerini artırabilirsiniz.

En iyi kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn

Örnek: Bir çocuk giyim mağazası, en son oyuncakların geri çağrılmasıyla ilgili haber makalelerinin yanı sıra yağmurlu günlerde çocuklarınızla yapabileceğiniz eğlenceli şeyler hakkında makaleler paylaşabilir.

Ürünlerini sat

Tüketicilerin  %37’si satın alma için en büyük ilham kaynağının sosyal ağlar olduğunu söylerken , tanıtım gönderileri stratejinizin bir parçası olmalıdır. Ancak, ürünlerinizi doğrudan tanıtan gönderiler, gönderilerinizin yalnızca küçük bir bölümünü oluşturmalıdır. Promosyon gönderileri oluşturduğunuzda, alıcıların ürünü şimdi satın alması için bir neden eklemeyi düşünün. Bunun bir nedeni, sınırlı süreli bir indirim olabilir veya müşterileri, arkadaşları arasında yeni bir varışa sahip olan ilk kişi olmaya teşvik edebilirsiniz. Kış fırtınası yaklaşırken stokta kalan 10 kızağınızı paylaşmak gibi zamanında olan ürünlerin tanıtımını da yapabilirsiniz. Gönderiye yüksek kaliteli bir resim ve fiyat bilgisi eklediğinizden emin olun.

Promosyon gönderileri,  alışveriş yapılabilir gönderiler olarak oluşturulmalıdır, yani müşteriler doğrudan gönderiden satın alabilir, bu da birisinin ürününüzü satın almasını mümkün olduğunca kolaylaştırır. Her ay 130 milyon Instagram hesabı,   bir ürün hakkında daha fazla bilgi edinmek için bir alışveriş gönderisine dokunuyor .

Mobil alışverişin popülaritesi  arttığından ve COVID-19 salgını başladığından bu yana insanların %45’i bir mobil cihazdan satın alma sayısını artırdığından, gönderilerinizin mobil cihazlar için optimize edildiğinden ve ürünlerin satın alınmasının kolay olduğundan emin olun, özellikle de’ shoppable gönderileri kullanmamak.

En iyi kanallar: Instagram, Pinterest, Facebook

Örnek: Bir hırdavatçı, yaklaşan kar fırtınası için babasının yeni aldığı kızağı tutan genç bir çocuğun resmini yayınlayabilir; bu, ilk kez kar görecektir. Gönderi, fiyatı içermeli ve ayrıca müşterileri mağazaya şimdi gelmeye teşvik etmelidir – çünkü stokta sadece 10 tane var. Mağaza gerçek bir mağaza olmasına rağmen,   müşterilerin evden ödeme yapmasına ve mağazadan teslim almasına olanak sağlamak için bağlantısını kullanarak alışveriş yapılabilir bir gönderi oluşturur.

Sosyal-Medya (1)

Takipçilerinizi Aydınlatın

İşletmeler genellikle, özellikleri ve neden birinin satın alması gerektiğini tartışmak gibi doğrudan ürünleri hakkında konuşan gönderiler oluşturur. Bunun yerine, müşterilerin ürününüze neden ihtiyaç duyduklarını ve ondan nasıl daha fazla yararlanabileceklerini görmelerine yardımcı olan gönderiler oluşturun. Örneğin, özel bir fırın, bir pastanın nasıl düzgün bir şekilde kesileceğinden veya çekici bir pasta masasının nasıl kurulacağından bahseden gönderiler oluşturabilir. Sosyal tarayıcıların % 54’ü  ürünleri araştırmak için sosyal medyayı kullandığından , müşterilere ürünlerinden nasıl daha fazla değer elde edebileceklerini gösteren şirketler, insanlara satmak yerine onlara öğreterek satışlarını artırabilir.

İnfografik veya video gibi önceden oluşturduğunuz içerikleri paylaşabilir veya bu gönderiler için özel olarak yeni eğitici içerikler oluşturabilirsiniz. Başkalarının içeriğini paylaşmak etkili olsa da, bu tür gönderiler markanızın eğitim bilgileri sağlamasını içerir – bu nedenle kendi benzersiz içeriğinizi oluşturmak en iyi sonucu verir.

Videolar gösteriler için harika çalışır ve Facebook, Twitter ve YouTube’da paylaşmaları kolaydır. Sprout Social Index  , tüketicilerin %67’sinin videoyu en şeffaf  sosyal medya gönderisi türü olarak gördüğünü tespit etti. 

  • Twitter için, bir ürünü kullanmanın farklı yollarını veya ipuçlarını ve püf noktalarını gösteren başlıklar içeren fotoğraflar oluşturabilirsiniz. 
  • Pinterest, ipuçları veren fotoğrafları ve bilgi grafiklerini veya ipuçları sağlayan bir makalenin bağlantısını paylaşmak için iyi çalışır. 
  • Başka işletmelere satış yapıyorsanız, ticari müşterilerinizin zorluklarını çözme hakkında bilgi sağlayan bir LinkedIn makalesi oluşturmayı düşünün.

En iyi kanallar: Facebook, Twitter (video), YouTube, TikTok, Pinterest, LinkedIn

Örnek: Bir sigorta şirketi, ebeveynlere çocuklarıyla alkollüyken araç kullanmanın tehlikeleri hakkında nasıl konuşmaya başlayacaklarını gösteren kısa bir video hazırlayabilir. Video, rol oynama yoluyla ebeveynlere konuyu nasıl açabilecekleri ve kendi konuşmalarında kullanmaları için konuşma noktaları hakkında fikir verebilir. Bu tür içerik, potansiyel müşterilerin sigorta acentesinin zorluklarını anladığını ve yalnızca bir poliçe satın almaktan daha fazla değer sağlayabileceğini anlamalarına yardımcı olur. 

Kitlenizi düşünerek başlayın

Şirketler genellikle çok ciddi ve ticari olmaktan yana hata yaparlar. Ancak Sprout Social  , tüketicilerin %71’inin sosyal medyadaki videoları gülmek için izlediğini tespit etti . Sosyal medyada mizahı kullanarak, mevcut müşterilerle etkileşimi artırabilir ve insanlar gönderilerinizi arkadaşlarıyla paylaştığında takipçi sayınızı artırabilirsiniz.

Bununla birlikte, mizah kolayca geri tepebilir. Bu yüzden birçok marka çekingendir. Kitlenizi düşünerek başlayın. Neleri eğlenceli bulduklarını ve onları neyin rahatsız edebileceğini düşünün. Ayrıca gönderinin, takipçilerinizin kendilerini rahat hissedecekleri ve kendi zaman tünellerinde herkese açık olarak paylaşmaya mecbur bırakacakları bir gönderi olup olmadığını da düşünün.

Paylaşılabilir mizahi bir gönderi oluşturmak

Bir görüntüye kelimeler ekleyerek komik bir bağlantı oluşturmak, paylaşılabilir mizahi bir gönderi oluşturmanın basit ve etkili bir yoludur. Ayrıca, telefonda çekilmiş bir videoyu çıkışlar veya komik yorumlarla kullanabilirsiniz. Müşteriler, insani yönlerini gösteren markaları takdir ediyor. TikTok ayrıca komik müzikal parodilerle takipçilerinizi güldürmenin harika bir yoludur. Şimdi TikTok’ta Z kuşağı dışında birçok insanla, farklı nesillerdeki alıcıları hedefleyen markalar, hem eğitim hem de komik rahatlama için platformda yayınlamayı düşünmek isteyebilir. 

Marka sesinizi koruyun. 

Sosyal medya gönderileriniz, diğer tüm iletişimlerle aynı tonu ve sesi kullanmalıdır. Stackla tarafından yapılan bir  ankete göre , tüketicilerin %86’sı özgünlüğün hangi markaları beğendiklerini ve desteklediklerini etkilediğini söylüyor. Markanızın müşterilerinizle konuştuğunu unutmayın!

İlerlemek için bir strateji oluşturun

Sosyal medya uzun zamandır pazarlamanın temel taşı olsa da, pandemi müşteriler arasında kullanımı artırdı ve bu da işletmelerin sosyal medyalarına zaman ve kaynak ayırmasını daha da önemli hale getirdi. Dikkatlice bir sosyal medya stratejisi, takip ve ses oluşturarak işletmeniz için takipçiler ve yeni müşteriler kazanabilirsiniz.